• Cosy Den presents: FOSCA (UK) + FRIDAY BRIDGE with DJs Ville (Cats on Fire) + TBA at Landet, LM Ericssons väg 27, Stockholm - Wednesday the 26th of March, 19-00, 80 kr and 18 yrs
  • DJ set and records for sale at INDIEGRANSKAUEN! Live: Je Suis Animal (NO/UK) + The Megaphonic Thrift (NO) + The April Skies (NO) + TBA in Bergen, Norway - Saturday the 26th of April, details coming soon!
  • Cosy Recordings (Karin + Mattias) dj set and records for sale at KLUBB POPULÄR! Live: Elenette + Palpitation at Storan, Kungsparken 1, Gothenburg - Saturday the 17th of May, 22-03, X0 kr and 20 yrs
  • DJ set and records for sale at HIT THE NORTH! Live: Elenette + TBA in Hamburg, Germany - Friday the 4th of July, details coming soon!
  • Cosy Den at Myspace - Youtube - Mail/MSN - Distro - LastFm - Facebook
  • söndag, maj 21, 2006

    Cosy goes Hemliga #3 - fredagen den 26:e! Bokningsstart måndag 20.00!


    Hospitalet, Paddington Distortion Combo och en hemlig akt kommer att framträda när det återigen är dags att ta källarlokalen i besittning. Ni får inte röka i spellokalen när den hemliga akten spelar, eftersom den hemliga akten har svårt för rök. Det säger jag inte som en ledtråd (för det är inte Nixon), utan för att alla ska veta det i god tid.

    Mer info om banden kommer snart. Men för er som inte vet kan väl sägas att:

    HOSPITALET är Martin H från Vapnet och Sibiria samt Johan från The Hartmans och Samarbetssvårigheter. Du kan ladda ner Hospitalets tre första skivor här. Den fjärde, "Ge mig 5", köper du lämpligen på fredag efter att ha hört smakprovet.

    PADDINGTON DISTORTION COMBO är Calle Olsson, från The Bear Quartet och diverse annat bra (Paper, Fireside, Breach). Du kan lyssna på Humming lost song och Something to say direkt på nätet. Förhoppningsvis tar Calle med sig skivor till försäljning.

    Varför kostar det 80 kronor?, undrar ni kanske. Jag vet att det är rätt mycket. Därför tänkte jag, precis som inför den gången vi tog 99:- på Järnringen, redovisa vad jag lägger ut.

    3382 (resa för Hospitalet)
    1155 (resa för Paddington)
    1500 (500 var till de som spelar)

    6037

    Jag tar in 80 personer, det är alltid typ fem pers som inte kommer fast de bokat in sig. Betalar 75 personer 80 var blir det 6000. Jag gick back både i måndags och i onsdags. Visst gick jag plus på valborg, men jag kan inte hålla på och förlora cash hur länge som helst, förr eller senare blir det kris. Därav 80 kronor i entré på fredag. Jag är 100% säker på att ni kommer tycka det är värt pengarna!

    Stort tack till Pär och Åsa som lagt ut pengar.