• Cosy Den presents: FOSCA (UK) + FRIDAY BRIDGE with DJs Ville (Cats on Fire) + TBA at Landet, LM Ericssons väg 27, Stockholm - Wednesday the 26th of March, 19-00, 80 kr and 18 yrs
  • DJ set and records for sale at INDIEGRANSKAUEN! Live: Je Suis Animal (NO/UK) + The Megaphonic Thrift (NO) + The April Skies (NO) + TBA in Bergen, Norway - Saturday the 26th of April, details coming soon!
  • Cosy Recordings (Karin + Mattias) dj set and records for sale at KLUBB POPULÄR! Live: Elenette + Palpitation at Storan, Kungsparken 1, Gothenburg - Saturday the 17th of May, 22-03, X0 kr and 20 yrs
  • DJ set and records for sale at HIT THE NORTH! Live: Elenette + TBA in Hamburg, Germany - Friday the 4th of July, details coming soon!
  • Cosy Den at Myspace - Youtube - Mail/MSN - Distro - LastFm - Facebook
  • lördag, september 23, 2006

    Tack! + Sett till lite skivor?

    Mycket fin kväll igår. Förutom en brat, en snaggad och en portad. Men de fattar förhoppningsvis vinken och håller sig borta framöver...

    Foton och sådant kommer snart. Läs vad Jerry tyckte sålänge, här!

    Alldeles snart, innan helgen är över, släpps även ett par artister, till oktober!

    En grej till:

    Hej
    Mina skivor har försvunnit. Dom försvann från stars´n´bars första veckan i september. Detta är singlar som jag samlat på mig under de senaste 8 åren kanske inte så mycket värda men de har extremt stort affektionsvärde.

    Det är soulsinglar från 60 till 80 talet + nåra pop. Dom flesta ligger i hårdpapp-fodral med titel och artist skrivet på övre delen.

    Om du vet något om dessa singlar eller tom. Har dom i din ägo snälla hör av dig till mig jag saknar dom något oerhört. Går fan under av saknad och ovisshet om deras tillvaro.
    De låg vid tillfället för försvinnande i en svart låda ca 2x2x4 dm med två michelin-figurer på locket lådan var halfull så det var väl ca 40 singlar. Här är ett urval av dom:

    Emanuel laskey – peace loving man
    103rd st. rhythm band – brown sugar
    Isley brothers – I want you back
    Jj barnes – how long
    The dells – Run for cover
    Aretha Franklin – integrity
    Fabulous downbeats – life goes on
    Lost family – blow my mind
    Four tops
    Harold Melvin & the bluenotes – praying
    - get out
    Edward Hamilton & the Arabians – baby don’t you weep
    Supremes – he’s all I got
    Oliver cheatham – get down Saturday night
    Eddie parker – body chains
    The dogs – soul step
    Joy division - love will tear us apart
    Gladys knight & the pips – just walk in my shoes
    Bobby paris – I walked away
    David & the giants – ten miles high
    Betty lavette – what condition my condition is in
    Jimmy soul Clarke – sweet darling
    Rare pleasure – let me down easy
    Hudson people – trip to your mind
    Johnny sayles – can’t get enough of your love
    Fred Hughes – baby boy
    Jackie Wilson

    Även om Du inte vet något om detta kan du ändå hjälpa mig. Detta genom att sprida detta mailet vidare till alla som bryr sig om musik och kan tänka sig ana vad jag går igenom just nu. Den som hjäper mig återfå mina singlar kommer få hittelön.
    Kontakta mig genom sms på 0734-215317 eller på spray727@spray.se
    Tack alla som hjälper mig.
    Mvh ludde