• Cosy Den presents: FOSCA (UK) + FRIDAY BRIDGE with DJs Ville (Cats on Fire) + TBA at Landet, LM Ericssons väg 27, Stockholm - Wednesday the 26th of March, 19-00, 80 kr and 18 yrs
  • DJ set and records for sale at INDIEGRANSKAUEN! Live: Je Suis Animal (NO/UK) + The Megaphonic Thrift (NO) + The April Skies (NO) + TBA in Bergen, Norway - Saturday the 26th of April, details coming soon!
  • Cosy Recordings (Karin + Mattias) dj set and records for sale at KLUBB POPULÄR! Live: Elenette + Palpitation at Storan, Kungsparken 1, Gothenburg - Saturday the 17th of May, 22-03, X0 kr and 20 yrs
  • DJ set and records for sale at HIT THE NORTH! Live: Elenette + TBA in Hamburg, Germany - Friday the 4th of July, details coming soon!
  • Cosy Den at Myspace - Youtube - Mail/MSN - Distro - LastFm - Facebook
  • lördag, juli 29, 2006

    Engelskt, amerikanskt och finskt besök i höst! + bra läsning inifrån Libanon

    OK, nu är det så mycket att det nog är dags för en liten sammanställning. Jag hänger knappt med längre.
    Imorgon är det Klubb Klasskrig. Jag ska spela lite skivor. Nästa helg åker jag till Stockholm och delar flyers. Veckan efter blir hektisk. På tisdagen arrangerar jag klubb på Landet tillsammans med Osaka vs Tokyo och Music Is My Girlfriend; Cats On Fire och The Mare står på scen. Dagen efter har jag Cats On Fire, The Bobby McGee's och Dialog på Pustervik. Sedan bär det av till Emmaboda. Och på söndagen är det festival igen med tolv band, den här gången måste jag dessutom ta lite ansvar. Under tiden som allt det här pågår måste jag styra upp Cosy-hösten, vilket förstås är kul, men arbetsamt. Jag bjuckar bland annat på två engelska akter som jag tror kommer falla er i smaken.
    Jag vet inte riktigt hur jag ska orka med allt. Men välkommen till Bräkne-Hoby, för all del. You will find me in the middle of the road.


    ***

    Här är två bloggar skrivna av folk som befinner sig i Libanon.
    Svenskpalestinskan Hanin åkte ner för att skapa sig en egen bild, läs Trip to Libanon (på svenska).
    Och läs även den här libanesiska anarkisten, som bor i Qornet Shahwan, Blogging the Middle East (på engelska).