• Cosy Den presents: FOSCA (UK) + FRIDAY BRIDGE with DJs Ville (Cats on Fire) + TBA at Landet, LM Ericssons väg 27, Stockholm - Wednesday the 26th of March, 19-00, 80 kr and 18 yrs
  • DJ set and records for sale at INDIEGRANSKAUEN! Live: Je Suis Animal (NO/UK) + The Megaphonic Thrift (NO) + The April Skies (NO) + TBA in Bergen, Norway - Saturday the 26th of April, details coming soon!
  • Cosy Recordings (Karin + Mattias) dj set and records for sale at KLUBB POPULÄR! Live: Elenette + Palpitation at Storan, Kungsparken 1, Gothenburg - Saturday the 17th of May, 22-03, X0 kr and 20 yrs
  • DJ set and records for sale at HIT THE NORTH! Live: Elenette + TBA in Hamburg, Germany - Friday the 4th of July, details coming soon!
  • Cosy Den at Myspace - Youtube - Mail/MSN - Distro - LastFm - Facebook
  • söndag, april 02, 2006

    We live where you wouldn't dare to drive

    Kom på att det nog är mer praktiskt att använda spraykontot som samlingsplats för de befintliga avdelningar (bilder, etc.) än som nyhetssida. Sen så kan det ju vara trevligt att med en mediemässig och käck ton på något sätt utgå ifrån att någon skulle vara intresserad av lite dravel då och då. Hoppas det här med bloggar inte för otur med sig. Äh, lär ju inte.

    Tack för igår, det var mycket trevligt. Jag vet inte riktigt vad det finns att tillägga, jag är rätt säker på att de flesta av barnsjukdomarna är borta till #2. Vi slipper i alla fall killen från en mellanliten västgötsk stad som blev så frustrerad över de uteblivna 16-åriga raggen att han inte riktigt kunde hantera ett (eller fem) "sluta tafsa". Tur att Jens och Erik gjorde så pass fina spelningar att jag kunde förtränga det. Bra att ni sa till, ni som sa till.
    Om du har bilder får du hemskt gärna maila dessa till mig!

    Moz ikväll, 3 av 5. För mycket bögporr. Han kämpar på men det blir ju inte direkt bättre och bättre låtar, med ett eller två undantag. Att se "bandet" Morrissey börja vittra sönder efter 13-14 år är rätt deppigt. Jag skakar hellre hand med Alain än med nån instrumentgenial tjomme som sitter och spelar svenska snapsvisor. Visst tog det sig ett par gånger, att få höra något från Southpaw har man ju väntat på sedan '99. Roligast var när Moz höll på att bli neddragen från scenen. Det trista har jag väl redan berört, men tilläggas bör att man borde bytt ner till Lisebergshallen för ungefär en månad sedan. Dels för att ljudet for åt helvete i the ice rink, dels för att Return of the Mack nog hade haft mer klädsam galghumorstämning, dels för att andelen 35-åriga män mer upptagna av mobilkamerorna än något annat nog varit mindre. Gaz var som vanligt löjligt snygg, att Boz är en skäggmorfar har man ju vant sig vid nu. Men de nya? Nja, jag har inte riktigt pallat hänga med i den här deluxe edition dvd cd1 and cd2-eran, de som gett sig hän kanske tycker om dem, vad vet jag? Lite avslagen stämning var det också, eller så lurades jag av min plats på vänsterkanten (no pun intended).

    Nästa Cosy Den goes Hemliga Klubben kommer att äga rum fredagen den 14:e april. Mer info dyker upp när jag återhämtat mig tillräckligt efter gårdagen för att orka skriva något som gör bandsläppen rättvisa. Jag lovar att försöka premiera er som är läskunniga och intresserade. Funderar nästan på att sluta svara på mail där folk frågar om saker som står klart och tydligt här eller på hemsidan. Som en välbekant rödvinsalkis från Paris säger; watch this space.

    ***

    Oj, nu ser jag ju att Jerry har både höjt temperaturen inför och skrivit fint om första kvällen i Kortedala. Där finns också ett par bilder, jag ska naturligtvis höra mig för om fler. Men, här kommer de befintliga!


    Samkväm i skyddsrummet


    Kattmusik


    Erik de Vahl

    ***

    Satt och ego-googlade lite, och tydligen har Tommy Gunnarsson skrivit lite om när Nixon spelade i lägenheten. Att han uppfattade det som rökigt förvånar mig inte, jag är glad att Roger klarade biffen så bra som han gjorde. Hoppas fläkten gjorde någon nytta igår, förresten. En grej man kanske kan tänka på framöver är att passa på att röka i samma veva som man besöker toaletten? Så blir det inte lika foggy i scenrummet. Hoppas även att jag aldrig var otrevlig när jag bad folk stänga dörren dit in, haha. Det blev ju ett antal gånger. Men jag tycker det var värt, belysningen ute i gången är ju inte den behagligaste.

    ***

    Apropå bilder, här är några till. Foto: Nina.


    I gången utanför


    Folket verkade nöjt


    Samling under parasollet


    Love med bekanta


    På begäran: Kattmusikpins-posen

    Här finns fler foton.

    ***

    Även Jesper fotade i förrgår. Tyvärr verkar inte bildadresserna fungera riktigt, men fotona finns i alla händelser här.

    ***

    Det var nog allt för idag! Hoppas inga tårar gråts över den gamla hemsidans övergång till uppsamlingsplats. Mer kommer inom kort, både bandsläpp till den 14:e och information om kommande datum. Det är, så att säga, en del på gång.

    3 Comments:

    Blogger Mattias said...

    Som tack för hjälpen tillgodoser jag ditt önskemål... skippade den först eftersom jag inte brukar vilja ha för många på samma personer.

    4/02/2006 07:59:00 em  
    Blogger Tom Jerry Boman said...

    Tyvärr har jag inga fler bra bilder... Men nu sätter jag mig på vänt inför 14 april! Mer spännade än F1 kvalet närsomhelst!

    4/03/2006 07:50:00 fm  
    Blogger Mattias said...

    Ja, tyvärr blir det inget släpp under måndagen, jag ska till Mariestad och se Hammarby spela ödesmatch i kvalet till hockeyallsvenskan. Men well, imorgon eller onsdag, helt säkert!

    4/03/2006 11:29:00 fm  

    Skicka en kommentar

    << Home